Recensão de Livro

Indelicato, Maria Elena (2023) recensão crítica a Christopher D. E. Willoughby (2022), Masters of Health. Racial Science and Slavery in U.S. Medical Schools, Chapel Hill: The University of North Caroline Press, 282, in Social History of Medicine

next

Capítulo em Livro

Mendes, Francisco Azevedo; Garraio, Júlia; Carvalho, Rita Almeida de; Pinto, Sérgio Ribeiro (2023), O que nos dizem os arquivos eclesiásticos?, in Strecht, Pedro et al (org.), Dar Voz ao Silêncio. Relatório final da Comissão Independente para o Estudo dos Abusos Sexuais de Crianças na Igreja Católica Portuguesa. Lisboa: Comissão Independente, 377-449

Artigo em Revista Científica

Conceição, Ana; Frade, Catarina; Benedetti, Lorenzo; Monika Maśnicka; Ruben Hollemans; Ruben Jesus (2023), "Supervision and liability of insolvency practitioners in EU and national law", Revista Electrónica de Direito, 30, 1, 5-26

Tradução

Boaventura de Sousa Santos (2023), O passado do futuro da Europa, El pasado del futuro de Europa : Público.es (29/03/2023), tradução de Antoni Aguiló

Capítulo em Livro

Moura, Tatiana (2023), Masculinidades y feminidades entre guerras y paces: una mirada histórica del patriarcado como sistema de guerra, in Miguel Alonso, David Alegre, Arnau Fernández (org.), A Socio-Cultural History of War: concepts, debates, tools. Zaragoza: Prensas de la Universidad de Zaragoza

Artigo em Revista Científica

Alcaire, Rita; Moura, Tatiana (2023), "Transformando discursos, normas y prácticas: la construcción de pedagogías inclusivas de género en el contexto portugués", Boletina Anual Escuela de Estudios de Género UNAL, 10, 85-92
Open Access

Artigo em Revista Científica

Santos, Ana Cristina (2023), "Ageing with a twist: Intimacy and care amongst LGB older adults in Portugal", Portuguese Journal of Social Science, 20, 3, 171-184
DOI Open Access

Outras Publicações

Nolasco, Carlos (2023), "Triplo salto sobre a nacionalidade", Público

Capítulo em Livro

Santos, Ana-Cristina; Esteves, Mafalda; Santos, Alexandra (2023), Who wants to be queer at school? Discussing gender and sexual diversity with children and staff in Portuguese schools, in Jose Antonio Langarita, Ana Cristina Santos, Marisela Montenegro & Mojca Urek (org.), Child-Friendly Perspectives on Gender and Sexual Diversity Beyond Adultcentrism. London: Routledge

Artigo em Revista Científica

Casaleiro, Paula; Dias, João Paulo; Queirós, Filipa; Jesus, Fernanda (2023), "When the Court buildings close: The use of technologies during COVID‐19 in Portugal", University of Bologna Law Review, 7, 2, 241-262
DOI Open Access

Livro

Langarita, Jose Antonio; Santos, Ana Cristina; Montenegro, Marisela; Urek, Mojca (orgs.) (2023), Child-Friendly Perspectives on Gender and Sexual Diversity Beyond Adultcentrism. Routledge

Artigo em Revista Científica

Santos, Ana Cristina; Santos, Ana Lúcia (2023), "Intimate Lovers, Legal Strangers", Social Sciences, 12, 3, 144
DOI

Artigo em Revista Científica

Santos, Ana Cristina; Santos, Ana Lúcia (2023), "Intimate Lovers, Legal Strangers-The Politics of Dissident Relationality in Portugal", Journal of Social Sciences, 12, 3, 1-14
DOI Open Access

Artigo em Revista Científica

Xavier Pinto Coelho, Luana (2023), "Building the Inter-American Convention against Racism: between Antiracist Pride and Racism Denial", Journal of Human Rights Practice, XX, 1-18
DOI

Artigo em Atas de Evento

Moura, Tatiana; Gonçalves, Sofia; Rolino, Tiago (2023-01-23), "Masculinities, Gender Stereotypes and Violence Prevention: the example of KINDER Project ´s socio-educational approach" in Cascales et al. (org.), II Congreso Internacional sobre Masculinidades e Igualdad: Educación para la Igualdade y (co)educación. Elche: Universidad Miguel Hernandez de Elche, 196-206.

Outras Publicações

Lucas dos Santos, Luciane (2023), "Indigenous Economies and the Social and Solidarity Economy", Encyclopedia of the Social and Solidarity Economy - United Nations Inter-Agency Task Force on Social and Solidarity Economy

Outras Publicações

Lucas dos Santos, Luciane (2023), "Postcolonial Theories and the Social and Solidarity Economy", Encyclopedia of the Social and Solidarity Economy - United Nations Inter-Agency Task Force on Social and Solidarity Economy

Artigo em Revista Científica

Moura, Adriano; Fontes, Fernando (2023), "Disabling experiences and inclusive school: reframing the debate in Portugal", Journal of Education Policy, 1-17
DOI

Relatório

Strecht, Pedro; Lúcio, Álvaro Laborinho; Almeida, Ana Nunes de; Vasconcelos, Catarina; Tavares, Filipa; Mendes, Francisco Azevedo; Garraio, Júlia; Carvalho, Rita Almeida de; Pinto, Sérgio Ribeiro; Ramos, Vasco (2023), Dar Voz ao Silêncio. Relatório final da Comissão Independente para o Estudo dos Abusos Sexuais de Crianças na Igreja Católica Portuguesa, Lisboa: Comissão Independente para o Estudo dos Abusos Sexuais de Crianças na Igreja Católica Portuguesa, 486 pp.

Tradução

Boaventura de Sousa Santos (2023), Adeus à Europa?, ¿Adiós a Europa? : Público.es (8/2/2023), tradução de Antoni Aguiló